Samen voor goed onderwijs
Trajecten
Onderwijskwaliteit vraagt om voortdurende aandacht. Maar als je er middenin zit, zie je soms zelf niet meer goed waar het schuurt en waar je kunt bijsturen.
Scholen en onderwijsprofessionals komen geregeld uitdagingen tegen als het gaat om de kwaliteit van hun onderwijs. Soms als je er zelf middenin zit zie je niet meer goed aan welke knoppen je kunt draaien om kwaliteitsverbetering in gang te zetten. Dan kan het goed zijn om iemand van buitenaf mee te laten kijken. Wij zijn graag die critical friend voor scholen en onze collega's in het onderwijs. We creëren snel overzicht door onderzoek en analyse. Ons doel is om een advies of ontwerp achter te laten waar men zelf mee verder kan. Alleen als de school of de professional zelf eigenaar wordt is het blijvend. Indien nodig zorgen we, middels training, begeleiding of coaching voor leerkrachten, IB'ers/KC'ers of teams, voor de overdracht van kennis en vaardigheden die nodig zijn om het zelf uit te voeren.
In dit gezamenlijke proces vinden wij het heel belangrijk dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. Je kunt er dan ook op vertrouwen dat wij vooraf aan wederzijds verwachtingsmanagement doen en ook tussentijds checken of we op de goede weg zijn.
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Denk in het geval van individuele trajecten aan de mogelijkheid van het inzetten van het PDI-budget/uren en het bijzonder budget voor startende leerkrachten en zij-instromers. Graag kijken we samen met jullie of wij het passende team zijn om met de hulpvraag aan de slag te gaan.


